Folders bestellen

De meeste folders hieronder kunt u bestellen middels de bestelknop. U ontvangt de folders dan binnen twee weken thuis. Wilt u de folders liever direct per e-mail ontvangen? Dat kan ook! Schrijf u dan in de sidebar in voor de nieuwsbrief dan mailen wij ze direct naar u toe.

Prostaatkanker... Wat nu?

Meer weten over wat ProstaatKankerStichting.nl voor u als patiënt kan betekenen, bestel hier onze algemene folder Prostaatkanker… Wat nu?

prostaatkanker-wat-nu
Prostaatkanker... Hoe nu verder?

Prostaatkanker… Hoe nu verder? is een toegankelijke brochure voor mannen die te horen hebben gekregen dat ze (mogelijk) prostaatkanker hebben en beschrijft de meest voorkomende behandelingen eenvoudig en beknopt.

prostaatkanker-hoe-nu-verder
6 tips

Vind u het soms ook lastig om tijdens het gesprek met uw arts de juiste vragen te stellen? Of om de belangrijke informatie uit het gesprek goed te onthouden?
Dit kaartje met tips over zes belangrijke thema’s in het contact met uw zorgverlener kan een steuntje in de rug zijn.

Folder seksualiteit

Het kan goed zijn dat uw behandeling tegen prostaatkanker invloed heeft op uw beleving van seksualiteit in intimiteit. Saxion Hogeschool heeft hier in opdracht van ProstaatKankerStichting.nl in 2014 onderzoek naar gedaan. Dit onderzoek heeft geleid tot een aantal belangrijke nieuwe inzichten op het gebied van seksualiteit in intimiteit bij prostaatkanker.

Plaskaart

Komt het soms voor dat u acuut naar het toilet moet als gevolg van uw behandeling tegen prostaatkanker? Dan is het fijn om een toiletpasje te hebben waarmee u recht hebt op voorrang bij openbare toiletten. ProstaatKankerStichting.nl heeft een voorrangskaartje ontwikkeld.

Seksualiteit en intimiteit

De folder seksualiteit en intimiteit was als aparte bijlage ingesloten bij Nieuws 24 van september 2017. In deze folder vertelt casemanager Anja Ladenberg van de Reinier de Graaf Groep over haar dagelijkse praktijkervaringen met de beleving van seksualiteit en intimiteit van prostaatkankerpatiënten. Samen met vrijwilliger Aart van Dijk, regiocoördinator Zuid Holland, is dit boekje tot stand gekomen. Nieuwsgierig? Klik hieronder om te bestellen of vul onderaan de pagina uw gegevens in en u ontvangt het direct per mail.

Prostaatkanker heb je niet alleen

Prostaatkanker heb je niet alleen is een boekje met praktische tips speciaal voor de partner van de patiënt met prostaatkanker. Vaak draait het in de eerste plaats om de zieke, om de kanker. En dat is voor de partner niet altijd makkelijk. Partners geven aan zich regelmatig eenzaam te voelen, maar over deze gevoelens wordt niet altijd gepraat, terwijl die behoefte wel duidelijk aanwezig is.
Met dit boekje wil ProstaatKankerStichting.nl meer aandacht vragen voor de positie van de partner.

Tijdelijk niet leverbaar.

Bewustchecklisten

ProstaatKankerStichting.nl heeft drie checklist ontwikkeld voor belangrijke thema’s in uw leven met prostaatkanker. Deze checklist kun u per mail opvragen, uitprinten en ingevuld meenemen naar de afspraak met uw arts.