Lid team Fondswerving

Voor het behartigen van de belangen van prostaatkankerpatiënten voert Prostaatkankerstichting.nl (PKS) jaarlijks een veelheid aan activiteiten uit. Voor de financiering daarvan wordt dankbaar gebruik gemaakt van donateursbijdragen, subsidies via het KWF en bijdragen van derden, zoals sponsoren en adverteerders in Magazine Nieuws. Beschik jij over commerciële vaardigheden en vind jij het een uitdaging om aan de hand van concrete projecten sponsorgelden te verwerven of advertentieruimte te verkopen? Kom dan als vrijwilliger ons team Fondswerving versterken.

Help jij ons de middelen te vinden om onze activiteiten te financieren?

Patiëntenorganisatie ProstaatKankerStichting.nl (PKS) komt graag in contact met bij voorkeur
(ex-)prostaatkankerpatiënten die zich willen inzetten voor de verwerving van sponsorgelden en/of voor de acquisitie van advertenties.

Aanleiding

Onze doelstellingen worden gerealiseerd door de inzet van vrijwilligers, vrijwel allen zelf ook prostaatkankerpatiënt. De stichting kent een jaarlijks groeiend aantal donateurs. Op dit moment zijn dat er bijna 2600. Onze activiteiten worden deels gefinancierd door donateursbijdragen en door via het KWF verkregen subsidie. Daarnaast is de stichting blij met ad hoc bijdragen van enkele sponsoren. Maar voor de verwezenlijking van onze plannen voor 2017 en verder, zijn meer middelen nodig.

Wat ga je doen

• Je vormt samen met enkele ervaringsdeskundigen van PKS het team Fondswerving en stemt onderling de werkzaamheden af
  • Je bezoekt in aanmerking komende bedrijven en organisaties die hebben aangegeven
    zo’n bezoek op prijs te stellen
  • Je licht de activiteit toe waarvoor PKS graag sponsorgeld ontvangt of je bespreekt de mogelijkheden van plaatsing van een advertentie in ons kwartaalmagazine Nieuws
  • Je draagt zorg voor de voortgang en schakelt zo nodig andere vrijwilligers binnen PKS in

Wat zoeken wij

• Bij voorkeur (ex-)prostaatkankerpatiënt (is geen noodzaak)
  • HBO werk-denkniveau
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Commerciële ervaring
  • Sterke relatiebeheerder
  • Initiatief
  • Tijdsinvestering naar behoefte
  • In de gelegenheid om vooralsnog 1 keer per maand als team te vergaderen

Wat bieden wij

De gelegenheid om je competenties in te zetten om zo uiteindelijk bij te dragen aan betere kwaliteit van prostaatkankerzorg

• Zo mogelijk een training fondswerving
  • Een jaarlijkse Vrijwilligersdag met gevarieerd programma van informatie en ontmoeting
  • Een onkostenvergoeding in de vorm van reis- , telefoon- en printkostenvergoeding.

Interesse?

Als deze vrijwillige functie je aanspreekt, stuur dan een korte motivatie met CV naar
Harry Boogh, bestuurslid Vrijwilligerszaken (harryboogh@prostaatkankerstichting.nl)