Lid werkgroep Geneesmiddelenbeleid

Ben jij prostaatkankerpatiënt en heb jij affiniteit met het beleid rond toelating van, gebruik van en/of vergoeding van geneesmiddelen voor het behandelen van prostaatkanker? Vind je het leuk om samen met andere ervaringsdeskundigen de ontwikkelingen te volgen op het gebied van behandeling en medicatie. Heb je een hands-on mentaliteit? Kom dan als vrijwilliger de Werkgroep Geneesmiddelen versterken.

Hands on mentaliteit en affiniteit met geneesmiddelenbeleid?
Zet je in als vrijwilliger bij ProstaatKankerStichting.nl!

Patiëntenorganisatie Prostaatkankerstichting.nl (PKS) is op zoek naar (ex) prostaatkankerpatiënten die willen meewerken aan onze lobbyactiviteiten op het gebied van geneesmiddelen.

Aanleiding

De behandeling van prostaatkanker is sterk in ontwikkeling. Er zijn nieuwe behandelmethoden beschikbaar en ook op het gebied van diagnostiek worden nieuwe successen geboekt. Een nieuwe ontwikkeling is de oprichting van prostaatkanker expertisecentra. PKS volgt deze ontwikkelingen en wordt door stakeholders gevraagd om te participeren.
PKS voert indien nodig lobby voor een (snelle) toelating van nieuwe geneesmiddelen en de vergoeding van (nieuwe) geneesmiddelen, therapieën en hulpmiddelen. Dit doen wij samen met de koepelorganisatie NFK (Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties).

Wat ga je doen

• Je vormt samen met twee ervaringsdeskundigen van PKS de werkgroep ‘Geneesmiddelen’ en stemt onderling de werkzaamheden af
  • Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van geneesmiddelen, behandelingen en hulpmiddelen
  • Je participeert namens PKS in de werkgroep geneesmiddelen van de koepelorganisatie NFK. Ook neem je deel aan overleggen bij stakeholderorganisaties
  • Eén keer per maand vergader je met de kwaliteitsgroep van PKS om ontwikkelingen uit te wisselen

Wat zoeken wij

• (ex) prostaatkankerpatiënt
  • HBO/WO werk-denkniveau
  • Engelse leesvaardigheid
  • Digitaal kunnen werken met de computer
  • Bij voorkeur een medische achtergrond
  • Een initiatiefnemer
  • Beschikbare tijdsinvestering ca. 10 uur per maand
  • Een kandidaat die in de gelegenheid is om één keer per maand op maandag in Utrecht te vergaderen met de Kwaliteitsgroep

Wat bieden wij

• De gelegenheid om vanuit je ervaringsdeskundigheid en competenties bij te dragen aan betere kwaliteit van prostaatkankerzorg
  • Een dynamisch team van betrokken ervaringsdeskundige vrijwilligers
  • Een training ‘Patiëntenparticipatie bij richtlijnontwikkeling’
  • Een Vrijwilligersdag met een gevarieerd programma van informatie en ontmoeting
  • Een onkostenvergoeding in de vorm van reis- , telefoon- en printkostenvergoeding

Interesse

Als deze vrijwillige functie je aanspreekt, stuur dan een korte motivatie met CV naar Harry Boogh, bestuurslid Vrijwilligerszaken (harryboogh@prostaatkankerstichting.nl).