Lotgenotencontact

De vrijwilligers van lotgenotencontact zijn ervaringsdeskundig op het gebied van prostaatkanker en beschikken over een bijzonder omvangrijke databank. Zij kunnen je inzicht geven in de mogelijkheden en beperkingen van leven met prostaatkanker als waardevolle aanvulling op het contact met de arts.

• Via de 0800-telefoonlijn (0800-9992222) kun je op maandag, woensdag en vrijdag van 10.00-12.30 uur en op dinsdag en donderdag van 19.00-21.00 uur informatie en ondersteuning krijgen van vrijwilligers. Een team van ongeveer 20 mannen en 3 vrouwen is beschikbaar voor vragen en een luisterend oor. De vrouwen hebben ervaring met problemen waar partners tegenaan kunnen lopen. Desgewenst kun je voor nadere informatie over een bepaalde behandeling in contact gebracht worden met een vrijwilliger die de behandeling zelf heeft ondergaan.
  • Je kunt ook mailen naar lotgenoot@prostaatkankerstichting.nl. Per mail worden je vragen zo goed als mogelijk beantwoord.
  • Daarnaast kun je in gesprek gaan met een aantal vrijwilligers op de voorlichtingsavonden en lotgenotenbijeenkomsten, die worden georganiseerd in het hele land. Kijk in de agenda wanneer er een bijeenkomst bij u in de buurt is.

Ervaringsverhalen >>

Lotgenotenbijeenkomsten en voorlichtingsavonden >>