Informatie en Voorlichting

ProstaatKankerStichting.nl informeert over de behandeling, nazorg, en medische en maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van prostaatkanker

• Het infomagazine Nieuws (4 x per jaar) met actualiteiten, nieuwe ontwikkelingen en ervaringen op het gebied van prostaatkanker.
  • Website met links naar andere bronnen van informatie, belangenbehartiging en de ervaringswiki.
  • Algemene voorlichtingsavonden in alle regio’s, waar naast informatie vanuit medische hoek plaats is voor persoonlijke voorlichting en contact jaarlijkse, landelijke of regionale bijeenkomsten met diverse thema’s die ook voor de partners interessant kunnen zijn.
  • Prostaatkankerlogboek: Dit logboek is een initiatief van de stichting, geschreven vanuit het patiëntenperspectief en een goed voorbeeld van de gidsfunctie die de stichting wenst uit te dragen. Het logboek informeert je uitgebreid over diagnostiek, behandeling en leven met prostaatkanker. Het logboek biedt ruimte om al je medische gegevens, uitslagen etc. in op te tekenen, zodat je altijd je eigen dossier bij de hand hebt. Nieuwe donateurs ontvangen het als een welkomstgeschenk.