Nieuws_17__pag_21__PLK_3D_afbeelding

Wordt donateur en u ontvangt het Prostaatkankerlogboek bij uw aanmelding

U heeft de diagnose Prostaatkanker gekregen en heeft vast veel vragen. Bij ProstaatKankerStichting.nl bent u aan het goede adres.

ProstaatKankerStichting.nl is als patiëntenorganisatie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en behartigt de belangen van prostaatkankerpatiënten en hun naasten door tal van activiteiten en diensten te verrichten. Zo worden er regelmatig voorlichtingsbijeenkomsten, inloopmiddagen en landelijke contactdagen georganiseerd. Er is een gratis nummer beschikbaar voor informatie en telefonisch lotgenotencontact. Daarnaast geeft ProstaatKankerStichting.nl vier maal per jaar Nieuws Magazine uit en is begin vorig jaar de geheel vernieuwde uitgave van het prostaatkankerlogboek uitgebracht.

Voor een minimale bijdrage van € 30,00 per jaar bent u donateur van ProstaatKankerStichting.nl. Met dit bedrag steunt u de stichting en ontvangt u bij uw aanmelding het Prostaatkankerlogboek als welkomstgeschenk. Aanmelden kan via het online aanmeldingsformulier.

Prostaatkankerlogboek

“Recent heb ik het logboek voor prostaatkanker ontvangen. U verzocht mij een eerste reactie te geven. Die is uiterst lovend!!!! Eindelijk alle informatie overzichtelijk bij elkaar. Van de uroloog hoor je maar een fractie en daarvan onthoud je ook maar een deel. Bovendien geeft dit boek informatie die niet alleen betrekking heeft op je huidige situatie, maar ook een beeld schetst van wat nog komen kan.

Eigenlijk zouden de urologen een nieuwe patiënt standaard op de aanwezigheid van dit boekwerk moeten wijzen. Achteraf had ik het ook graag al eerder gehad. Ik ben inmiddels reeds een behandeltraject ingegaan, dus het is deels informatie achteraf.
Toch staat hierin ook heel veel over wat nog komen gaat en wat nog komen kan. Daarom mijn grote dank en waardering voor dit boekwerk”.

H.R.

Het Prostaatkankerlogboek informeert de patiënt over diagnostiek, behandeling en leven met prostaatkanker. Daarnaast kan de patiënt met het Prostaatkankerlogboek zijn eigen behandeltraject in kaart brengen en actief volgen. De patiënt kan het logboek meenemen naar de verschillende behandelaars en heeft zo altijd zijn eigen ‘dossier’ bij de hand.

Tekstaanpassing (corrigendum) pagina 130.

In het groene tekstvlak staat vermeld: De beschrijving van die studies vind je “achteraan in dit hoofdstuk”, maar dat moet zijn;
De beschrijving van die studies vind je “op pagina 144”.

Tekstaanpassing (corrigendum) pagina 134.

ANTI-ANDROGEENDe tweede groep medicijnen die chemische castratie  veroorzaken, zijn de anti-androgenen. Deze middelen  remmen  de werking van testosteron en blokkeren de androgeenreceptoren. Testosteron  bindt  zich aan prostaat- cellen en -kankercellen  en geeft dan het signaal af dat die cellen moeten groeien. Anti-androgenen binden aan dezelfde cellen, en zorgen ervoor dat er signalen tot groei worden afgegeven. Deze zin is niet juist daar moet staan; “Anti-androgenen binden aan dezelfde cellen en voorkomen dat er signalen tot groei worden afgegeven.”