Op deze site vind je veel boeken over prostaatkanker, o.a. boeken van Harm Kuipers, Ivan Wolffers, Marion Bloem en Paul Bosman.
In deze boeken lees je wat een prostaatkankerpatiënt en zijn familie meemaken na de uitslag, behandeling en verder verloop van de ziekte.

************************************************************************************************************************

Het Prostaatkankerlogboek

K_hler_prostaatkankerboek

Zie ook

Het Prostaatkankerlogboek informeert u over diagnostiek, behandeling en leven met prostaatkanker. Daarnaast is het een logboek; u kunt er uw eigen behandeltraject mee in kaart brengen en actief volgen.

U kunt het logboek meenemen naar de verschillende behandelaars en hebt zo altijd uw eigen ‘dossier’ bij de hand.

Het prostaatkankerlogboek werd geschreven door de medisch redacteur van NRC Handelsblad Wim Köhler. Köhler kruipt, inhoudelijk en door zijn stijl van schrijven, dicht op de huid van de prostaatkankerpatiënt.

Weloverwogen keuze
Omdat patiënten vaak in paniek zijn wanneer zij de diagnose ‘prostaatkanker’ krijgen, zijn zij geneigd zich overhaast te laten behandelen. Afwachten kan echter ook een goede optie zijn. Prostaatkanker verloopt vaak langzaam. Over de ziekte wordt daarom wel gezegd: ‘Mannen sterven eerder mét dan áán prostaatkanker’. Een behandeling kan de kwaliteit van leven verslechteren en biedt niet in alle gevallen een betere overlevingskans. Zo kunnen mannen na een behandeling impotent en/of incontinent worden. Veel patiënten zouden daarom beter op de hoogte moeten zijn van hun behandelingsmogelijkheden.

Samenwerkingspartners
Het Prostaatkankerlogboek kwam tot stand in opdracht van ProstaatKankerStichting.nl en met financiering van het Innovatiefonds Zorgverzekeraars, Stichting Willemien Cohen, Fonds NutsOhra, en ProstaatKankerStichting.nl. Het is geschreven op basis van de richtlijn Prostaatkanker die de beroepsgroep van urologen heeft opgesteld.

Waar te krijgen?
Het Prostaatkankerlogboek is gratis voor donateurs van ProstaatKankerStichting.nl. Niet-donateurs kunnen het aanschaffen in de boekhandel, bestelcode ISBN 978.90 72219 855, prijs: € 19,95, uitgever Thoeris.

Aanvullingen logboek
De ontwikkelingen gaan in zo’n hoog tempo dat we met het Prostaatkankerlogboek niet altijd up-to-date kunnen zijn. Zelfs niet als we bij een herdruk de tekst aanpassen. Zodra de herdruk is herzien en verschenen, worden er in het veld al weer veranderingen doorgevoerd. Om u toch van de allernieuwste informatie te voorzien, zetten we deze alvast op onze website.
>> Lees de aanvullingen…