Sites over de prostaat

Keuzehulp voor mannen met gelokaliseerde prostaatkanker

Deze link verwijst naar een folder waarin mannen die sinds kort weten dat zij gelokaliseerde prostaatkanker hebben voor hen interessante informatie uit kunnen halen.

Website prostaatkanker
Een interessnte site met veel video materiaal

KWF en prostaatkanker
Informatie over prostaatkanker door KWF Kankerbestrijding

Blue Ribbon

Wil gezonde mannen bewust maken van de prostaat en het risico op prostaatkanker. De Stichting Blue Ribbon is een initiatief van de Stichting Contactgroep Prostaatkanker (SCP) en krijgt voor haar activiteiten steun van KWF Kankerbestrijding en de Nederlandse Vereniging voor Urologie.

Prostaat.nl
Een goede site met algemene informatie over de prostaat, een vragenrubriek, en een forum voor lotgenoten. De site wordt gesponsord door de farmaceutische industrie.

Prostaatkanker
Informatie en ondersteuning aan mannen met prostaatkanker. Via deze site kunt u deelnemen aan een besloten -Nederlandstalige- discussielijst.

Oncoline
Deze site voor zorgverleners biedt uitgebreide informatie over prostaatkanker en richtlijnen voor diagnose en behandeling

Kiesbeter wijst u de weg in de zorg
KiesBeter.nl wijst u de weg in de zorg. KiesBeter.nl is onafhankelijk, objectief, biedt betrouwbare informatie over zorg en gezondheid en helpt u om keuzes te maken. KiesBeter.nl is er voor iedereen en wordt steeds verder verbeterd op basis van veelgestelde vragen. Op kiesBeter.nl kunt u zorgaanbieders en verzekeraars vergelijken. Dat stimuleert hen om hun diensten (nog) beter en efficiënter te maken.

NVU
Website van de Nederlandse Vereniging voor Urologie.

CBOl
Over de richtlijn “Prostaatcarcinoom: diagnostiek en behandeling”.

Skeletal Care Academy
Onderzoek naar de kwaliteit van leven bij patienten met uitzaaiingen van kanker naar de botten.

Blog over PSA screening
Een blog dat kritische kanttekeningen plaatst bij het nut van PSA-screening.

Movember
Wat doet Movember? Kort gezegd, gaat Movember erom plezier te hebben en ondertussen goed te doen. Het gaat om de terugkeer van de snor als stijlicoon, terwijl we het bewustzijn van gezondheid en welzijn van mannen vergroten en specifiek geld inzamelen voor prostaatkankeronderzoek.

Stichting Dutch Uro-Oncology Studygroup
Nieuwe samenwerking tussen ziekenhuizen naar klinisch onderzoek bij patiënten met Prostaatkanker. Voor meer info en eventuele vragen en inschrijven voor de Nieuwsbrief DUOS zie de link.