Content voor Ingelogde Gebruikers

Als in uw ziekenhuis veel COVID-19-patiënten komen, kan het zijn dat uw kankerbehandeling niet volgens plan verloopt. NFK zet zich samen met de kankerpatiëntenorganisaties in om te zorgen dat de zorg voor mensen met kanker, ondanks corona, zo goed mogelijk door kan blijven gaan.

Drie vragen

Om u extra te ondersteunen in deze tijden van corona, hebben we drie vragen voor u geformuleerd die u kunt stellen wanneer u te horen krijgt dat een behandeling, onderzoek of afspraak wordt afgezegd of verplaatst.

  1. Kan ik mijn arts telefonisch spreken?
  2. Wat gebeurt er met mijn kanker als ik moet wachten?
  3. Waar kan ik wel terecht?
    Als het voor u niet goed voelt om te wachten, vraag dan of uw arts u kan doorsturen naar een ander ziekenhuis dat gespecialiseerd is in uw kanker en waar u nu wel geholpen kunt worden. Voor advies over waar u het snelst terecht kunt, kunt u ook contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Door vragen zoals deze te stellen in uw gesprek met uw zorgverleners kunt u meer duidelijkheid over uw situatie krijgen. Twijfelt u, hebt u andere vragen of wilt u in contact komen met lotgenoten? Neem dan contact op met onze vrijwilligers van de lotgenotentelefoon.

Lees alle informatie over Corona en kanker op de website van NFK >>

Scroll naar boven