Folders bestellen

De meeste folders hieronder kun je bestellen middels de bestelknop. Je ontvangt ze dan binnen twee weken thuis. Wil je de folders liever direct per e-mail ontvangen? Dat kan ook! Schrijf je dan in de kolom hiernaast in voor de nieuwsbrief en wij mailen ze direct naar je toe.

Prostaatkanker... Wat nu?

Meer weten over wat ProstaatKankerStichting.nl voor jou als patiënt kan betekenen? Bestel dan hier onze algemene folder ‘Prostaatkanker… Wat nu?’

prostaatkanker-wat-nu
Prostaatkanker... Hoe nu verder?

‘Prostaatkanker… Hoe nu verder?’ is een toegankelijke brochure voor mannen die te horen hebben gekregen dat ze (mogelijk) prostaatkanker hebben en beschrijft de meest voorkomende behandelingen eenvoudig en beknopt.

prostaatkanker-hoe-nu-verder
6 tips

Vind je het soms ook lastig om tijdens het gesprek met je arts de juiste vragen te stellen? Of om de belangrijke informatie uit het gesprek goed te onthouden?
Dit kaartje met tips over zes belangrijke thema’s in het contact met je zorgverlener kan een steuntje in de rug zijn.

Plaskaart

Komt het soms voor dat je acuut naar het toilet moet als gevolg van uw behandeling tegen prostaatkanker? Dan is het fijn om een toiletpasje te hebben waarmee je recht hebt op voorrang bij openbare toiletten. ProstaatKankerStichting.nl heeft een voorrangskaartje ontwikkeld.

Seksualiteit en intimiteit

De folder ‘Seksualiteit en intimiteit’ was als aparte bijlage toegevoegd aan Nieuws 24 van september 2017. In deze folder vertelt casemanager Anja Ladenberg van de Reinier de Graaf Groep over haar dagelijkse praktijkervaringen met de beleving van seksualiteit en intimiteit van prostaatkankerpatiënten. Samen met vrijwilliger Aart van Dijk, regiocoördinator Zuid Holland, is dit boekje tot stand gekomen. Nieuwsgierig? Klik hieronder om te bestellen of vul onderaan de pagina je gegevens in en je ontvangt het direct per mail.

Incontinentie bij mannen

Urineverlies (incontinentie) veroorzaakt door een prostaataandoening, als gevolg van behandeling of verwijdering van de prostaat, is voor veel mannen een schrikbeeld. Deze folder geeft informatie over de verschillende soorten incontinentie, de onderzoeken die kunnen worden gedaan en de verschillende behandelingen die mogelijk zijn.

Prostaatkanker heb je niet alleen

‘Prostaatkanker heb je niet alleen’ is een boekje met praktische tips speciaal voor de partner van de patiënt met prostaatkanker. Vaak draait het in de eerste plaats om de zieke, om de kanker. En dat is voor de partner niet altijd makkelijk. Partners geven aan zich regelmatig eenzaam te voelen, maar over deze gevoelens wordt niet altijd gepraat, terwijl die behoefte wel duidelijk aanwezig is.
Met dit boekje wil ProstaatKankerStichting.nl meer aandacht vragen voor de positie van de partner.

Folder seksualiteit

Het kan goed zijn dat je behandeling tegen prostaatkanker invloed heeft op je beleving van seksualiteit en intimiteit. Saxion Hogeschool heeft hier in opdracht van ProstaatKankerStichting.nl in 2014 onderzoek naar gedaan. Dit onderzoek heeft geleid tot een aantal belangrijke nieuwe inzichten op het gebied van seksualiteit en intimiteit bij prostaatkanker.

Bewustchecklisten

ProstaatKankerStichting.nl heeft drie checklists ontwikkeld voor belangrijke thema’s in je leven met prostaatkanker. Deze checklists kun je downloaden door op de gewenste titel of afbeelding hieronder te klikken. Print de checklist uit neem hem ingevuld mee naar de afspraak met je arts.