Informatie voor professionals

ProstaatKankerStichting.nl is er natuurlijk in eerste instantie voor de patiënt en zijn naaste. Maar, we worden ook vaak door professionals benaderd. Hieronder een overzicht van de informatie voor professionals.

Steunaanvragen voor onderzoeksvoorstellen

ProstaatKankerStichting.nl wordt steeds vaker gevraagd steun te verlenen aan onderzoeksvoorstellen die worden ingediend voor het aanvragen van subsidie. Reden hiervoor is dat subsidiegevers eisen dat een onderzoeksvoorstel wordt ondersteund door een patiëntenvereniging.

Lees hier de routing voor indienen van steunaanvragen >>

Praatkaarten bij laaggeletterdheid

ProstaatKankerStichting.nl heeft, samen met NFK  en Pharos, praatkaarten ontwikkeld voor oncologieverpleegkundigen. Deze kaarten helpen verpleegkundigen om mensen die de Nederlandse taal (nog) niet goed beheersen uitleg te geven over prostaatkanker. Voordat de verpleegkundigen de praatkaarten gaan gebruiken krijgen ze eerst een training. In deze training van Pharos leren de deelnemers hoe ze laaggeletterdheid en lage gezondheidsvaardigheden kunnen herkennen.

Lees verder over de praatkaarten >>