Informatie en voorlichting

ProstaatKankerStichting informeert over de behandeling, nazorg en medische en maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van prostaatkanker.

• Het magazine Nieuws (4 x per jaar) met actualiteiten, nieuwe ontwikkelingen en ervaringen op het gebied van prostaatkanker.
  • Website met links naar andere bronnen van informatie, belangenbehartiging.
  • Algemene voorlichtingsavonden in alle regio’s waar, naast informatie vanuit medische hoek, plaats is voor persoonlijke voorlichting en contact.
  • Jaarlijkse, landelijke of regionale bijeenkomsten met diverse thema’s die ook voor de partners interessant kunnen zijn.
  • Prostaatkankerlogboek: Dit logboek is een initiatief van de stichting, geschreven vanuit het patiëntenperspectief en een goed voorbeeld van de gidsfunctie die de stichting wil uitdragen. Het logboek informeert u uitgebreid over diagnostiek, behandeling en leven met prostaatkanker. Het logboek biedt ruimte om al uw medische gegevens, uitslagen etc. in op te tekenen, zodat u altijd uw eigen dossier bij de hand hebt. Nieuwe donateurs ontvangen het als een welkomstgeschenk.
  • 4 x per jaar een digitale nieuwsbrief
  • Social media: Facebook, Twitter, LinkedIn