Senior beleidsmedewerker (m/v) Kwaliteit van Zorg

ProstaatKankerStichting.nl, een patiëntenorganisatie, behartigt de belangen van prostaatkankerpatiënten door het geven van informatie en voorlichting, het mogelijk maken van lotgenotencontact, het ondersteunen van wetenschappelijk onderzoek en het bevorderen van de kwaliteit van prostaatkankerzorg in de ruimste zin. Dit laatste in samenspraak met ziekenhuizen, urologen, verzekeraars, farmaceuten en overheid. De werkzaamheden worden uitgevoerd door ca 100 vrijwilligers en enkele medewerkers in loondienst: een ambtelijk secretaresse,  een medewerkster communicatie en  een professionele beleidsmedewerker kwaliteitszorg. Deze laatste positie komt binnenkort vrij. Daarom komen wij graag in contact met  gegadigden voor de functie:

Senior beleidsmedewerker (m/v) Kwaliteit van Zorg
(24-32 uur per week)

Als senior beleidsmedewerker Kwaliteit van Zorg werkt u samen met de vrijwilligers van de kwaliteitsgroep en bent u mede verantwoordelijk voor het initiëren en uitvoeren van projecten gericht op verbetering van de kwaliteit van prostaatkankerzorg. Belangrijke aandachtsgebieden zijn de concentratie van prostaatkankerzorg, de ontwikkeling van kwaliteitscriteria en het voor de patiënt zichtbaar maken ervan. U bent ook degene die ten behoeve van de besluitvorming door het bestuur de ontwikkelde beleidsvisies en projecten helder weet te verwoorden. U bent aanwezig bij de maandelijkse bestuursvergadering en bij relevante externe overleggen.

De taken op een rij:

• ondersteunen van het bestuur en de kwaliteitsgroep (coördineren activiteiten en borgen van continuïteit)
  • inhoudelijk voorbereiden van vergaderingen van de kwaliteitsgroep
  • signaleren van speerpunten en vertalen ervan naar standpunten en beleidsvoorstellen, zo gewenst in samenwerking met de medewerkster communicatie
  • resultaatgericht uitvoeren van projecten gericht op verbetering kwaliteit van zorg
  • kansen zoeken of zelf creëren en ze benutten voor lobby om doelstellingen te realiseren
  • initiëren en onderhouden van relevante (netwerk)contacten, waaronder indien gewenst sponsoren
  • zorgen voor draagvlak bij stakeholders

Profiel:

• HBO/academisch werk- en denkniveau op gebied van gezondheidswetenschappen/beleid en management van gezondheidszorg
  • communicatief sterk
  • uitstekende analytische vaardigheden
  • pragmatisch, pro-actief, neemt initiatief, resultaatgericht, overtuigingskracht,
  • samenwerkingsgericht, flexibel
  • minimaal 5 jaar werkervaring als bijvoorbeeld projectleider op gebied van kwaliteit van zorg

Wat bieden wij:

• een veelzijdige functie met maatschappelijke meerwaarde
  • een aanstelling voor 24 tot 32 uur per week (vooralsnog voor periode tot 31-12-2019)
  • salaris afhankelijk van opleiding en ervaring

Meer informatie?

Gerrit van de Merwe, bestuurslid Kwaliteit, geeft u graag meer informatie. Bel daartoe het secretariaat ProstaatKankerStichting.nl, mevrouw A. Pap, 088-0029768.

Direct solliciteren?

Stuur een mail met c.v. aan Harry Boogh, bestuurslid vrijwilligerszaken (harryboogh@prostaatkankerstichting.nl)