Word donateur en je ontvangt het Prostaatkankerlogboek bij je aanmelding

Je hebt de diagnose prostaatkanker gekregen en hebt vast veel vragen. Bij ProstaatKankerStichting.nl ben je aan het goede adres.

ProstaatKankerStichting.nl is als patiëntenorganisatie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en behartigt de belangen van prostaatkankerpatiënten en hun naasten, door tal van activiteiten en diensten te verrichten. Zo worden er regelmatig voorlichtingsbijeenkomsten, inloopmiddagen en landelijke contactdagen georganiseerd. Er is een gratis nummer beschikbaar voor informatie en telefonisch lotgenotencontact. Daarnaast geeft ProstaatKankerStichting.nl vier maal per jaar Nieuws Magazine uit en is in 2016 de geheel vernieuwde uitgave van het Prostaatkankerlogboek uitgebracht.

Voor een minimale bijdrage van €30,00 per jaar ben je donateur van ProstaatKankerStichting.nl. Met dit bedrag steun je de stichting en ontvang je bij je aanmelding het Prostaatkankerlogboek als welkomstgeschenk. Aanmelden kan via het online aanmeldingsformulier.

Prostaatkankerlogboek

“Recent heb ik het logboek voor prostaatkanker ontvangen. U verzocht mij een eerste reactie te geven. Die is uiterst lovend!!!! Eindelijk alle informatie overzichtelijk bij elkaar. Van de uroloog hoor je maar een fractie en daarvan onthoud je ook maar een deel. Bovendien geeft dit boek informatie die niet alleen betrekking heeft op je huidige situatie, maar ook een beeld schetst van wat nog komen kan.

Eigenlijk zouden de urologen een nieuwe patiënt standaard op de aanwezigheid van dit boekwerk moeten wijzen. Achteraf had ik het ook graag al eerder gehad. Ik ben inmiddels reeds een behandeltraject ingegaan, dus het is deels informatie achteraf.
Toch staat hierin ook heel veel over wat nog komen gaat en wat nog komen kan. Daarom mijn grote dank en waardering voor dit boekwerk”.

H.R.

“Wat een geweldig boek!
Goede overzichten, heldere uitleg. Een goede gids nadat deze diagnose bij je gesteld is.”

D.B.

Het Prostaatkankerlogboek informeert de patiënt over diagnostiek, behandeling en leven met prostaatkanker. Daarnaast kan de patiënt met het Prostaatkankerlogboek zijn eigen behandeltraject in kaart brengen en actief volgen. De patiënt kan het logboek meenemen naar de verschillende behandelaars en heeft zo altijd zijn eigen ‘dossier’ bij de hand.

Correctie op pagina 134
Anti-androgeen
De tweede groep medicijnen die chemische castratie veroorzaken, zijn de anti-androgenen. Deze middelen remmen de werking van testosteron en blokkeren de androgeenreceptoren. Testosteron bindt zich aan prostaatcellen en -kankercellen en geeft dan het signaal af dat die cellen moeten groeien. Anti-androgenen binden aan dezelfde cellen, en zorgen ervoor dat er signalen tot groei worden afgegeven.”

– De laatste zin is niet juist, daar had moeten staan: “Anti-androgenen binden aan dezelfde cellen en voorkomen dat er signalen tot groei worden afgegeven.”