U hebt de diagnose prostaatkanker gekregen en hebt vast veel vragen. Bij Prostaatkankerstichting bent u aan het goede adres.

Prostaatkankerstichting is als patiëntenorganisatie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en behartigt de belangen van prostaatkankerpatiënten en hun naasten, door tal van activiteiten en diensten te verrichten. Zo worden er regelmatig voorlichtingsbijeenkomsten, inloopmiddagen en landelijke contactdagen georganiseerd. Er is een gratis nummer beschikbaar voor informatie en telefonisch lotgenotencontact. Daarnaast geeft Prostaatkankerstichting vier maal per jaar Nieuws Magazine uit en is in 2021 de nieuwe uitgave van het Prostaatkankerlogboek uitgebracht.

Donateur worden

Voor een minimale bijdrage van € 35,- per jaar bent u donateur van Prostaatkankerstichting. Met dit bedrag steunt u de stichting en ontvangt u bij uw aanmelding het Prostaatkankerlogboek als welkomstgeschenk. Aanmelden kan via het online aanmeldingsformulier.

Prostaatkankerlogboek

“Recent heb ik het logboek voor prostaatkanker ontvangen. U verzocht mij een eerste reactie te geven. Die is uiterst lovend!!!! Eindelijk alle informatie overzichtelijk bij elkaar. Van de uroloog hoor je maar een fractie en daarvan onthoud je ook maar een deel. Bovendien geeft dit boek informatie die niet alleen betrekking heeft op je huidige situatie, maar ook een beeld schetst van wat nog komen kan.

Eigenlijk zouden de urologen een nieuwe patiënt standaard op de aanwezigheid van dit boekwerk moeten wijzen. Achteraf had ik het ook graag al eerder gehad. Ik ben inmiddels reeds een behandeltraject ingegaan, dus het is deels informatie achteraf.
Toch staat hierin ook heel veel over wat nog komen gaat en wat nog komen kan. Daarom mijn grote dank en waardering voor dit boekwerk”.

H.R.

“Wat een geweldig boek!
Goede overzichten, heldere uitleg. Een goede gids nadat deze diagnose bij je gesteld is.”

D.B.

Het Prostaatkankerlogboek informeert de patiënt over diagnostiek, behandeling en leven met prostaatkanker. Daarnaast kan de patiënt met het Prostaatkankerlogboek zijn eigen behandeltraject in kaart brengen en actief volgen. De patiënt kan het logboek meenemen naar de verschillende behandelaars en heeft zo altijd zijn eigen ‘dossier’ bij de hand.

Waarom een compleet nieuw logboek?

Voormalig huisarts en vrijwilliger bij de Prostaatkankerstichting Bert Smid: ‘Er zijn een heleboel zaken veranderd op het gebied van behandelingen, vooral op het gebied van uitgezaaide prostaatkanker. Daarvoor was een actualisering nodig van het oude boek. Een van de doelstellingen van de Prostaatkankerstichting is om patiënten voor te lichten en te informeren. Dit boek is daar een heel goed middel bij. Het logboek bevat in grote lijnen toegankelijke informatie die voor vrijwel iedereen goed te begrijpen is. Aanvullend vind je er informatie die dieper ingaat op bijvoorbeeld een specifieke behandeling.’