Nalaten aan ProstaatKankerStichting.nl

Erfstelling

Je vindt dat ProstaatKankerStichting.nl heel belangrijk werk doet en wil graag ook na je leven ProstaatKankerStichting.nl steunen. Naast je familieleden kun je in je testament ook goede doelen zoals ProstaatKankerStichting.nl als (gedeeltelijk) erfgenaam benoemen. Je kunt bijvoorbeeld bepalen in je testament dat drie familieleden ieder 25 procent van je nalatenschap ontvangen en dat de overige 25 procent van je nalatenschap naar ProstaatKankerStichting.nl gaat; dan ontvangt ProstaatKankerStichting.nl 25 procent van de opbrengst van al je bezittingen, vrij van successierechten.

Legaat

Een andere optie is om een vast geldbedrag na te laten aan ProstaatKankerStichting.nl. Je kunt dit regelen door een afspraak met je notaris te maken. Je notaris zal dan een beschikking opnemen in je testament waarin staat dat na je overlijden een bepaald geldbedrag toekomt aan ProstaatKankerStichting.nl. Zo’n beschikking noemt men een legaat. Omdat ProstaatKankerStichting.nl een goed doel is, is dit legaat vrij van successierechten.

Voor meer informatie kun je terecht bij de penningmeester, te bereiken via penningmeester@prostaatkankerstichting.nl of telefonisch via 088 – 00 29 768.
Je kunt dan ook een kosteloos een afspraak voor een eerste gesprek met de penningmeester of een notaris maken.

Enkele notarissen zijn ons professioneel van dienst geweest bij de juiste informatie over bovenstaande.