Verhoogd risico op kanker, wat is uw ervaring?

U hebt een verhoogd risico op kanker, wat vindt u van de informatievoorziening en ondersteuning? Wij zijn op zoek naar de ervaringen van mensen die een erfelijkheidsonderzoek hebben gehad, waaruit bleek dat zij een verhoogd risico op kanker hebben, en hebben daarom een nieuwe Doneer Je Ervaring-vragenlijst opengezet.

Welke informatiebehoefte had u en welke informatie hebt u daadwerkelijk gekregen? Had u een vast aanspreekpunt in het ziekenhuis en welke rol speelde uw huisarts als het gaat over uw verhoogde risico op kanker?

We vragen u graag om anoniem uw ervaring te delen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 10 minuten.

Ga naar de vragenlijst

De vragenlijst staat open tot 29 september 2020.

Waarom deze vragenlijst?
Met de uitkomsten van de vragenlijst kunnen we nog beter de belangen van mensen met een verhoogd risico op kanker behartigen. De uitkomsten worden op 3 november a.s. gepubliceerd op onze website en op www.nfk.nl.

Dit onderzoek wordt gedaan door Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) in samenwerking met de aangesloten kankerpatiëntenorganisaties, waaronder Prostaatkankerstichting.