Vragen over prostaatkanker? App de Expert op Wereldkankerdag tijdens de live-uitzending

Op Wereldkankerdag, maandag 4 februari, besteedt het Catharina Ziekenhuis in samenwerking met vier patiëntenorganisaties en acht dagbladen van de Persgroep via online televisie live aandacht aan de vijf grootste tumorsoorten. Onder de naam ‘App de Expert’ worden in de middag en avond vijf live-uitzendingen uitgezonden over kanker. Per uitzending staat één tumorsoort centraal. Gekozen is voor prostaatkanker, huidkanker, darmkanker, borstkanker en longkanker. Tijdens de uitzendingen kunnen kijkers via Whatsapp en Facebook live vragen stellen aan kankerexperts van het Catharina Ziekenhuis. Om 20.30 uur start de live-uitzending over prostaatkanker met uroloog Eric Vrijhof.

De online live-uitzendingen worden gepresenteerd door Lucille Werner. De uitzendingen zijn te volgen via de websites van de dagbladen AD, Brabants Dagblad, BN De Stem, de Gelderlander, ED, PZC, Tubantia en de Stentor. Ook via de Facebookpagina’s van ProstaatKankerStichting.nl, Longkanker Nederland, Stichting Melanoom en Borstkankervereniging Nederland kunnen de programma’s gevolgd worden. Het Catharina Ziekenhuis zendt de programma’s uit via het eigen Facebook- en Youtubekanaal.

Programma van maandag 4 februari (Wereldkankerdag)

15.30 uur Longkanker: longarts Ben van den Borne
16.30 uur Huidkanker: dermatoloog Sharon Dodemont
18.30 uur Darmkanker: chirurg Pim Burger
19.30 uur Borstkanker: chirurg Yvonne van Riet
20.30 uur Prostaatkanker: uroloog Eric Vrijhof

Tijdens de live-uitzendingen kunnen vragen via Whatsapp worden ingestuurd. In de uitzendingen wordt een speciaal telefoonnummer bekend gemaakt waar direct vragen naartoe gestuurd kunnen worden. Ook vragen die via Facebook binnenkomen worden doorgezet naar de studio.

Heeft u een vraag over prostaatkanker?

Mail dan naar prostaatkanker@catharinaziekenhuis.nl en kijk op maandag 4 februari (Wereldkankerdag) naar App de Expert met uroloog Eric Vrijhof.

Ingestuurde vragen worden vanaf 20.30 uur door Eric Vrijhof beantwoord tijdens de live-uitzending van App de Expert. De uitzending is te zien op onze website, ons Facebook-kanaal, de website en het Facebook-kanaal van het Catharina Ziekenhuis, de websites van de dagbladen AD, Brabants Dagblad, BN De Stem, de Gelderlander, ED, PZC, Tubantia en de Stentor. U kunt ook tijdens de uitzending een vraag insturen via WhatsApp. Gebruik daarvoor het mobiele nummer: 06 – 175 08 100.

Informeren patiënten

App de Expert is een initiatief van de Persgroep, vier patiëntenorganisaties, waaronder ProstaatKankerStichting.nl en het Catharina Ziekenhuis. Door het geven van informatie over kanker en de mogelijkheid om direct vragen te stellen aan experts willen we patiënten en hun naasten zo goed mogelijk informeren over kanker, de behandeling ervan en de gevolgen van de ziekte op korte en lange termijn. Lees meer over App de Expert en de live-uitzendingen.